Jak ćwiczyć, aby schudnąć – skuteczne ćwiczenia na odchudzanie

Aby osiągnąć wymierne efekty odchudzania, niezbędne jest łączenie aktywności fizycznej z odpowiednią dietą. Niewielu wie jednak, w jaki sposób powinno się ćwiczyć, aby schudnąć. Często zaczynamy forsowne ćwiczenia, by po kilku dniach je porzucić, bo nie dajemy rady. Być może jest to kwestia źle dobranych form aktywności, być może motywacji. Postawmy więc na ćwiczenia, które stopniowo przyzwyczajać nas będą do wysiłku i jednocześnie pozwolą uzyskać upragniony efekt.

Jak ćwiczyć, aby schudnąć? Przede wszystkim: regularność

By uzyskać wymierne korzyści z wykonywanych ćwiczeń najważniejsze jest regularne ich powtarzanie. Niekoniecznie codziennie – organizm musi mieć czas na regenerację. Najefektywniejsze będzie cztery – pięć sesji po 30-45 minut w tygodniu.

Dla każdego coś efektywnego

Wybierzmy ćwiczenia, które będą sprawiać nam przyjemność, a nie staną się przykrym obowiązkiem. Lubimy jeździć na rowerze – zamieńmy autobus na rower, jadąc do pracy, czy na uczelnię – ominiemy korki, dotlenimy organizm i odbędziemy przyjemną sesję ćwiczeniową. Jesteśmy pasjonatami pływania? Odwiedzajmy basen kilka razy w tygodniu – woda dodaje energii, nie obciąża kręgosłupa, świetnie relaksuje, poprawia krążenie, a dodatkowo angażuje mięśnie, jakich często nie używamy. Staraj się urozmaicać ćwiczenia na odchudzanie tak, aby nie stały się dla Ciebie nudne i nie stanowiły przykrego obowiązku. Jeśli wolisz ćwiczyć w grupie, motywuje Cię obecność innych – zapisz się na zajęcia organizowane – jogę, zumbę (lub inny rodzaj tańca). Lubisz wyciskać z siebie siódme poty? Spróbuj intensywnych ćwiczeń na trampolinach, circuit trening. W ramach weekendowej wycieczki dotleń się na rolkach, zimą zakładaj narty lub snowborad, w sobotę idź potańczyć.

Najbardziej efektywne w spalaniu zbędnych kilogramów są ćwiczenia aerobowe – w ten sposób w krótkim czasie spalamy więcej kalorii niż w trakcie ćwiczeń siłowych.

Ćwiczenia w domu

Aktywność fizyczną można wykonywać również w domu – zrób kilka przysiadów, posprzątaj dom, użyj schodów zamiast windy, a jeśli masz więcej czasu – włącz filmik online i ćwicz z instruktorem lub skorzystaj ze sprzętu rejestrującego ruchy typu kinect, tańcz. Nie pozwól sobie na siedzenie na kanapie cały dzień – to najgorsze co można zrobić (lepiej oglądać telewizor jadąc na rowerze stacjonarnym)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *